مقالات آرشیو خبر ها
حاکمیت پوگبا در میانه ی میدان ، در غیاب بزرگان

حاکمیت پوگبا در میانه ی میدان ، در غیاب بزرگان

یک پیروزی روتین برای قهرمان ایتالیا، یوونتوس 2‐0 برابر رقیبی به شدت ضعیف تر از خودش کسب کرد، کارپی در این مصاف نشانه ای که بتواند یووه را آزار بدهد نشان نداد. بنرهای زیادی در سراسر استادیوم وجود داشت که اکثرشان به ماسیمیلیانو آلگری و کار فوق العاده ای که با تیم به انجام رسانده تقدیم شده بود. یوونتوس در حال و هوای جشن بود و برابر تیمی قرار گرفت که تمام تلاشش را برای فشار آوردن به یوونتوس انجام داد اما فاقد بُرندگی و اعتماد به نفس بود و بیانکونری اجازه یافت تا کنترل بازی را در دست بگیرد.

 

کارپی که اولویت را به دفاع داده و با نفرات فراوان و به شکلی واحد مقابل دروازه ی خودی تجمع کرده بودند، سفید و سرخ پوشان مواظب بودند تا هر توپی که در می بینند دور و یا قطع کنند و در اجرای نقشه های هجومی محدودیت داشتند. اکثر حمله های آنها شامل سیمونه وردی می شد، اما با بازی خوانی خوب بونوچی، تیم مهمان خیلی اذیت شد.

 

یوونتوس با توجه به غیبت دو تن از بازیکنان اصلی اش در خط میانی، به اندازه ی همیشه در خط میانی مستحکم نبود و در نیمه ی دوم، به ندرت قادر به ایجاد موقعیت بودند و اشتباهاتی هم انجام دادند که منجر به یک شانس گلزنی برای فیلیپو پورکاری شد. با این حال حتی نسخه ی دست دوم یوونتوس هم بهتر از اکثر تیم هاست تیم میزبان با گل سیمونه زازا 3 امتیاز کامل بازی را به چنگ آورد و به 25ـمین پیروزی در 26 بازی اخیرش دست یافت.

 

امتیازات بازیکنانی که بیش از 20 دقیقه در زمین بوده اند:

 

بوفون: 6، او به قدر کفایت متمرکز بود که یک واکنش فوق العاده در نیمه ی اول انجام دهد، این دروازبان بعد از آن کار خاصی انجام داد، گاهی تا نیمه ی زمین خودی جلو می آمد و شاهد حملات هم تیمی هایش بود.

 

دنیله روگانی: 6، یک نمایش با ثبات از بازیکن جوانی که به شکل فزاینده ای در هنگام در اختیار داشتن مالکیت توپ راحت به نظر می رسد، اما کمی دیروز خشن بود و دومین مارت زرد این فصلش را گرفت.

 

بونوچی: 7، بازیخوانی او عالی بود، و همواره به درستی جاگیری می کرد تا جلوی سوار شدن حریف در نبردها را می گرفت و در مواقعی جلو می کشید و به خوبی در حمله شرکت می کرد.

 

اورا: 6، او به عنوان یک دفاع وسط خوب عمل کرد و به خوبی فضاها را بست و هنگام خطر حواسش جمع بود.

 

«دیدی ما هم گل زدیم؟» 

 

کوادرادو: 6، سانترهای خوبی انجام داد و همیشه تماشای بازیش هیپنوتزیم کننده است، به خصوص وقتی یار روبرویش را دریبل می کند، اما هنوز تمایل دارد تا ریتم بازی را بیش از حد کُند کند. با این حال بیشتر جریان بازی یووه از سمت راست که او حرکت می کرد بود.

 

پوگبا: 8، او رهبر نمایش تیم میزبان بود، او ابتدا در سمت راست بازی را شروع کرد و بعد جایش را با کوادو آساموا عوض کرد و به سمت چپ همیشگی اش برگشت. او بازی را به کناره ها می برد، توپ را حفظ می کرد تا تعداد بیشماری موقعیت حمله ایجاد کند، تمام الگوهای هجومی یووه شامل ستاره ی کم سن و سالش می شد و گویی که این همه تلاش کافی نبود، او چندین و چند بار هم مالکیت توپ را پس گرفت.

 

هرنانس: 8، نمایشی قدرتمند از بازیکنی که به خوبی از توپ محافظت کرد و بازی را به کناره ها برد و دفاع کرد تا ریتم بازی را در دست بگیرد، اولین گلش در پیراهن یووه را به ثمر رساند ولی به خاطر وقت تلف کردن یک کارت زرد احمقانه گرفت.

 

آساموا: 7، او به خوبی توپ را در حرکت می انداخت و تکل های خوبی روی بازیکنان حریف انجام داد، جایش را با پوگبا در جریان بازی عوض کرد و به جریان بازی در میانه ی میدان کمک کرد، در یک صحنه فرصت خیلی خوبی ادشت که با دادن پاس به کناره ها موقعیت خوبی برای گلزنی ایجاد کند، اما خودش اقدام به شوتزنی کرد، اما پاس گل هرنانس را ارسال کرد و نمره ی قبولی گرفت.

 

اینکه زازا کم بازی می کند به خاطر کیفیت پایینش نیست ، به خاطر کیفیت بالای بقیه ی مهاجم های یووه است ، امیدوارم سال بعد باشد و بیشتر بازی کند.

 

آلکس ساندرو: 6، همیشه آماده حمله کردن و سانتر به داخل محوطه بود، به خوبی توسط بازیکن روبرویش مهار شد، اما ارده اش برای حمله کردن تحسین برانگیز بود.

 

موراتا: ‌6، او در ابتدای بازی ضرب دید و نتوانست ریکاوری کند و عملکرد فوق العاده ای نداشت و در بین دو نیمه تعوسض شد. و این برای مهاجمی که با استایلش بازیکنان حریف را به دردسر می اندازد واقعا ناراحت کننده بود.

 

مانژوکیچ: 6، بازیکنی که عاشق فداکاری برای تیمش است، او در هر دو فاز بازی برای تیم تلاش کرد، اما به خوبی توسط مدافعان کارپی مهار شده بود.

 

تعویضی ها:

 

زازا: 6، او تقریبا هر بار که به صورت تعویضی می آید گل می زند و این بار هم به خوبی از فرصتش استفاده کرد و خیال یووه از کسب 3 امیتاز را راحت کرد.

 

لیختشتاینر: کمی موقع صاحب توپ بودن نامطمئن بود اما برای کسب 3 امتیاز بسیار خوب عمل کرد.

 

استورارو: تاثیری روی بازی نگذاشت.

 

مینا روزکی، ESPNFC


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: